Två nyinflyttade plagg

Lindex Shop Online - Klänning

(Bild från Lindex Shop Online)

Den här fina klänningen/tunikan ovan köpte jag för 99:- (specialpris just nu!!) på Lindex. Nästan gratis ju 🙂

*****************

Sedan var jag ute efter en ny bikini, de två jag har är nästan pinsamt gamla, 8 & 10 år gamla….men de är faktiskt fortfarande fina och passar bra men jag är väldigt trött på dem. Nej jag har förresten en till som är ca 3-4 år gammal men den har på något sätt blivit större och större för varje gång jag använder den. Känns riskabelt att ens sätta på sig den vid bad då man inte vet om den sitter kvar när man stiger upp ur vattnet igen 😉

Jag fastnade för den här på Åhléns. Jag vill inte visa mig i bikini på bloggen här (& bara motvilligt på andra ställen med…) så den nyklippta sonen ställde upp som modell, med pyjamasbyxorna under.

Vanligen är jag inte så förtjust i blommigt men denna tycker jag verkligen om, och snygg modell var det också!

Som synes så är lilla E mycket korthårig just nu. M rakade av honom merparten av håret igår då han höll på att svettas ihjäl annars, han har så tjockt hår så nu gäller ”sommarfrisyr”. Jag kan inte låta bli att tycka det är synd att hans ärr efter skalloperationen syns så tydligt när han har såhär kort hår 😦 Till honom säger jag dock bara att det är coolt. Blixt”format” ärr från öra till öra, det är det inte alla som har minsann!

Här i Göteborg är det en underbar fredag där solen kämpar sig igenom molnen långa stunder, precis som igår. Vi hade en himla tur igår för det regnade knappt alls hos oss & åskan hörde vi bara mullra på avstånd. Tex i Lerum bara 2 mil bort var det spöregn & massa åska tydligen. Här ute så nära kusten har vi ofta turen att det liksom blåser över oss & ”skiten” släpps av innåt land istället.  Det tackar vi för 🙂

Dottern är hemma med mig idag då hon fortfarande har slemhosta. Vi hoppas att hon kan vara med på simskoleavslutningen imorgon. Det bör hon kunna. Har redan varit förkyld över en vecka och inte haft feber alls. Att hon är hemma idag är bara en extra säkerhetsåtgärd då hon skulle blir helt förstörd över att missa en simlektion till. Dessutom skall en ganska nyfunnen liten simskolekompis komma hem till oss efteråt och äta lunch och fika innan vi ger oss ner på stan och tittar lite på Göteborgsvarvet och på Göteborgshjulet som invigs imorgon. Att den här flickans mamma är otroligt trevlig är en stor bonus. Vi kommer mycket bra överens och har fikat och pratat ihop varje simlektion tjejerna haft den här terminen.

Om mindre än en månad så befinner vi oss i Spanien (åker den 18/6), det skall bli så underbart men innan dess skall det hemliga roliga hända i den här familjen. Måndagen den 14 juni ”smäller det” och troligen kan jag berätta om det för er dagen därpå.

Önskar er en trevlig fredag och en bra helg!

2 svar to “Två nyinflyttade plagg”

  1. Popprinsessan Says:

    Vad spännande – nu undrar jag förstås vad det är som ska hända!

    Härligt med semester, vi åker till Turkiet redan den 3 juni och jag MÅSTE också köpa en ny bikini. Har beställt en (eller två) på postorder, men jag vet inte om de hinner komma, eller överhuvudtaget passa. Det blir väl till att försöka få loss lite tid i veckan och ge sig ut på shopping.

    Hoppas att ni får en trevlig em och en trevlig helg!
    Kram!

  2. Kickan Says:

    Ja dessa bikinitider….suuuck….vilken vånda vart år !! JAg vill egentligen inte iheller visa mig i bikini nånstans men men …man blir ju så illa tvungen ibland.
    Och vad härligt med semester snart !!
    Och vad spännande med ” det hemliga”…nyfiken blir jag ju !
    Trevlig helg !

Kommentera

