Komiskt klipp och lite annat

Jag lär mina barn att man varken pekar på, stirrar på eller kommenterar folk  öppet. Absolut så skrattar man inte åt dem men herregud vad hela den här familjen har skrattat åt det här klippet senaste dagarna (ett klipp som jag & M försökt få in här på bloggen direkt, så som med Youtubeklipp, men det gick bara INTE av ngn anledning). Stackars kille alltså, men det kan inte hjälpas, han ser rätt kul ut. Han är verkligen helt väck. Han ser ut som han både tillber högre makter & försöker göra segergest samtidigt men hans kropp vill inte lyda alls *LOL*.  Jag var glad att höra att hans extrema utmattning inte gav honom men för livet.

Och så över till denna tragiska människa jag läste om. Hur är det möjligt att vinna 110 miljoner och sedan 8 år senare inte ha något kvar? Det borde vara ganska omöjligt. I alla fall om man har några som helst hjärnceller i sin skalle…

Dessa fina skor köpte jag igår på Ica Maxi. Sonen blev MYCKET glad för dem. Inte bara för att det var Cars på utan allra mest för att hans största idol, en 9 årig pojke här på gården, har nästan likadana 🙂

I morse var barnen såhär gosiga & gulliga. För de mesta går de så bra ihop att man bli rörd (men ibland inte alls förstås 😉 ) Lilla E tyckte att storasyster hade Lisebergskläder på sig. Man kan ju förstå vad han menar. Helt & hållet Lisebergsfärger idag!

Idag åkte M till Stockholm för jobb. Han har senaste veckan plågats av tandvärk. Hans ena visdomstand måste dras ut och det skall göras först nästa torsdag. Hoppas han överlever tills dess. Stundtals är han smärtfri men sedan får han jätteont ett par timmar då & då. I värsta fall får han söka på en akutklinik men jag håller tummarna att han klarar av sina viktiga möten idag och imorgon utan att klappa ihop av smärta.

Lilla E har heldagsutflykt till skogen idag med dagis. De skall åka buss och grilla korv. Han var så uppspelt över att åka iväg men lite orolig då han var rädd att det skall komma ett troll eller en häxa i skogen. Det har ett tema denna termin, Bergakungen, och i den berättelsen ingår tydligen bl.a en dum häxa. Han är så känslig min lilla älskade pojk ♥ , men han är dålig på att tala om vad han funderar på tyvärr, man får verkligen fråga så att han inte håller jobbiga saker innom sig bara. Vill gärna vara/visa sig så tuff numera men är en riktigt gosig ”softie” egentligen. Han är otroligt mammig och vill kramas jämt och säger att han älskar mig och vill gifta sig med mig dagligen. Igår frågade han om man får bo med sin mamma även när man är vuxen och det sa jag att man inte får men att man kan bo nära.

Jag är väldigt glad förresten då vi äntligen blivit beviljade ett nytt kylskåp av vår gansa snåle hyresvärd. Det kommer på tisdag. Vårt nuvarande är original från 70-talet … och det matchar inte frysen bredvid som ”bara” har 7 år på nacken. De har sett mycket udda ut bredvid varandra och det senaste så har kylen börjat låta konstigt. Kylen ovan här hade varit perfekt för mig, jag älskar Coca Cola och när det är sommar så är jag sugen på det nästan jämt…inte bra alls!

TREVLIG ONSDAG önskar jag er alla! Snart helg igen 🙂

 

Kommentera

