En kylig kväll..

..men ändå är det SOMMAR. Bildbevisen kommer här!

Barnen, jag och min mamma var och plockade liljekonvalj på hennes ”hemliga” ställe. Då den blomman är så giftig fick barnen inte röra dem, bara lukta på dem, så det plockade syren istället. Två underbara dofter på vårt altanbord nu med andra ord. Jag kan tyvärr inte ha blommorna inne då jag inte tål sådan stark doft.

Till middag hade vi spagetti carbonara (en av barnens favoriträtter) och en härlig sallad. Jag är så dålig på att fixa ihop sallader såhär men lovar skärpa mig med det för alla gillar det, t.om våra barn (som är lite underliga och älskar frukt och grönsaker, har hört att andras barn inte gör det😉 )

Idag har vå fått reda på två bra saker:

1/ att vi förutom nytt kylskåp också får en ny diskmaskin. Vår gick sönder i söndags och idag kom en reparatör och han sa att den inte var värd att rädda. Känns lyxigt att få dessa grejer bara sådär🙂

2/M´s tandläkare ringde idag och erbjöd honom en tid för utdragning av visdomstanden imorgon bitti🙂 Så imorgon kl 8 ”smäller” det (och jag tror att M är mer nervös än han vill erkänna). Skall bli så skönt att slippa höra hans gnäll i 6 dagar till för oss i familjen och bra för honom att bli av med plågotanden.

Nej nu skall jag kolla vidare på Eurovision Song Contest, men ingen låt hitills har varit det minsta bra…hoppas VERKLIGEN att låtarna på lördag har bättre kvalitet & att ”This is my life” går vidare ikväll. Go Anna! Att hon snott låtens titel från min blogg är lite dålig stil, men, men..😉

 

Kommentera

