Inte bara barnen som säger kul grejer…

Igår satt jag på gården i solen och pratade med en grann-mamma. Då kom ytterligare en mamma gåendes med ett paket plastmuggar under armen och vi började småprata lite. Hon är amerikansk så vi talade engelska.

Hon berättade att hon var glad för att hon hittat extra stora plastmuggar då hon skulle sälja kaffe på sin sons fotbollsmatch och sist hade de haft pinsamt små muggar tydligen. Då säger jag helt spontant, utan att tänka -”I am sure you will be very popular with those big cups!” 

Jag syftade då DEFINITIVT på muggarna och INTE på att kvinnan ifråga har ovanligt stor (& snygg) barm men hon skrattade, tog sig på behagen och sa -”Yes, I am sure you are right”.

Jösses så vi skrattade🙂🙂 Jag tänkte inte alls på att cups också betyder kupor, som i bröstkupor….Jag tror säkert hon blir poppulär bland de andra föräldrarna av båda anledningarna, både stora koppar & kupor (kanske då speciellt de manliga).

Det kanske inte låter så roligt? Men det var det, jag lovar🙂

Ett svar to “Inte bara barnen som säger kul grejer…”

  1. GucciMama Says:

    Hej! Jag bloggar fortfarande, lite svårt att sluta🙂 Bebisen är beräknad den 23 juli så om 7 veckor ungefär! Man börjar ju längta något enormt:-)

    Kram

Kommentera

