Fotboll, Ronja och Gårdsfest

I söndags tog jag lite bilder på dottern när hon spelade fotboll. Hon har gått i 2 månader nu och verkar tycka det är jättekul så hon kommer fortsätta i höst. Då blir det till att köpa riktiga fotbollskläder & skor. Hon vill mycket gärna ha en Mossens BK tröja med sitt namn på som man kan beställa.

…med pappas solglasögon på sig & ”matchtröja”

I lördags så stod hon som jag skrev på stora scenen på Liseberg och sjöng med Centrumkören då det var Kulturskolornas dag.  Självklart stod E och bästisen, linslusarna nummer ett, allra längst fram…det där har hon ärvt av mig som var en riktig teater/scen-apa när jag var liten som gärna stod i främsta ledet & syntes & hördes mest🙂

Lite blyga såg de ut inför storpubliken först men det gick snabbt över.

Hon fick återigen stå på scen i förrgår då deras klass (+ en till) gjorde en Ronja Rövardotter föreställning för alla föräldrar. Den var helt fantastiskt bra gjord och stora E var berättare och fick säga ett par långa texter i mikrofon. Fattar inte hur hon kunde memorera texterna men en 8 årings hjärna är ju helt klart mer alert än min 38-åriga ;-)  Jag har bilder därifrån men vill inte lägga in dem då det är massa andra barn på dem med.

Idag är det gårdfest på lilla E´s förskola. Det är det varje år.De skall också ha en liten föreställning för föräldrarna sedan är det korvätning, fika och så kan man köpa lotter och så med. Brukar vara trevligt och idag är det ju verkligen toppväder! Lilla E fick vara lite extrafin idag så så här såg han ut i morse, men han lär tyvärr inte se likadan ut när vi kommer dit i eftermiddag….han är SÅ smutsig när jag hämtar honom oftast🙂

Visst är det härliga sommarkvällar nu?! Detta är igår kväll på lekplatsen.

HA EN BRA TORSDAG! SNART HELG!!

Kommentera

