Såhär var det med Överraskningen

(VILL FÖRST BARA SÄGA ATT DETTA INLÄGG KAN JAG INTE FÅ TILL SOM JAG VILL I WORDPRESS. DET DRAR IHOP TEXTER OCH BILDER DÄR JAG INTE VILL. SUCK. NI FÅR HA ÖVERSEENDE MED ATT DET BLIR LITE IHOPKLUMPAT DELVIS).

Stora E gillade detta program (Överraskningen på Svt/Bolibompa), väldigt mycket förra säsongen. Det har bara gått en säsong så det blir säsong nummer två som hon nu är med i.  Programidén är, för er som inte sett det, att Niklas Ekstedt (tv-kocken som väl är relativt välkänd, jag kände iaf mycket väl till honom innan genom programmet Niklas Mat) kommer hem till ett barn, utmanar barnet i någonting och sedan går de och handlar ihop, lagar mat och överraskar sedan någon närstående med middag, picknick eller så. I E´s fall blev det en inlines-utmaning på vår gård och de som hon överraskade var hennes 4 bästa kompisar från klassen. Det blev en baklänges 3 rätters middag.

De var här hela dagen, 8.45-18.30 (Niklas, 2 kameramän, producenten & 2 till), och filmade minst 4 timmar totalt (gissar jag & M). Detta skall sedan redigeras och klippas ner till endast 14 minuter effektiv sändningstid.

Stora E ansökte i februari på Bolibompas hemsida då hon/vi såg att de sökte nya barn.  Ett par veckor senare fick jag ett brev där det stod att hon gått vidare som en av 50 barn (utav hundratals sökande) som till slut skulle bli 12. Då fick jag fortfarande inte tala om för E att hon gått vidare utan jag fick i uppdrag att skriva om henne, svara på frågor & skicka bilder mm. Uppenbarligen sålde jag in oss bra där för efter några veckor så ringde de & sa att hon nu var en av 20 barn som gått vidare. Då fick jag berätta det för henne & 2 veckor senare kom de och intervjuade henne & provfilmade här hemma. Vi fick direkt efter det reda på att hon var klar för programmet. Detta var 29 mars så sedan dess har hon klarat att hålla detta helt hemligt för sina vänner. De 4 tjejernas föräldrar fick då också ge sitt tillstånd att barnen skulle få vara med på TV men barnen visste inget förrän just igår. Det är därför som programmet heter ”Överraskningen” liksom…
Det var trångt, kul, mycket bus & fniss, kaotiskt, spännande och mycket trevligt. Alla, inklusive Niklas, var otroligt trevliga att träffas och umgås med en dag sådär🙂
Vi får se det färdiga programmet i augusti/september men det får inte ni. Taskigt va? Hennes avsnitt kommer att visas som 1 av 12 program i oktober-december i år. Vi vet ännu inte vilket program i ordningen som blir Ebbas. Jag lär tala om här när det är dax!
Jag tog över 90 foton under dagen, bl.a på Niklas och lilla E när de ligger i vår soffa och tittar på VM-fotboll (i en paus i inspelningsschemat) men jag publicerar inte närbilderna på Niklas då jag f.t inte vet  om det är ok.
Här dansar E och Niklas fågeldansen i köket🙂

Nu måste jag jobba, packa, jobba, packa, stress stress stress!! Malaga om 2 dagar bara!!!

(Ni som har mig på Facebook kan se fler bilder där)

3 svar to “Såhär var det med Överraskningen”

  1. jezza Says:

    Wow, vilken grej vännen!!!!!!!
    Det avsnittet får vi absolut inte missa i höst😀

    Kramar!

  2. Popprinsessan Says:

    Wow, vilken rolig grej! Vilken kul upplevelse för din dotter och vilken kul överraskning! Hoppas att ni får en härlig semester!

  3. Kickan Says:

    Men guuuuud va härligt !!!! Berätta sen när det är dags så vi kan kika !!

Kommentera

