Skyfall och lata baddagar

Jag har nästan ingen tid eller energi kvar för att blogga just nu. Man får en härlig, och stundtals ganska ansträngande, överdos av barn såhär på semestern, det tar på krafterna & energin. De lägger sig senare än vanligt, de har kompisar hemma ofta (2 extrabarn idag tex) och egentiden är mindre än vad den är när man inte har semester med andra ord. Lugn och ro härskar inte heller direkt😉

Vi har det hur som helst bra sammantaget. I måndags var det toppväder så vi badade & solade vid Sisjön. I tisdags så var vi på Vattenpalatset i Lerum. Barnen är fullständigt galna i att bada. Inga hämningar alls. Stora E simmar och dyker som en fisk och lillebror är inte sämre han fast han har förstås puffar på. Jag är väldigt glad att den hemska ”lilla E höll på att drunkna”-incidenten i Spanien inte gjorde honom vattenrädd! Han hoppar glatt i på djupt vatten och är inte det minsta rädd för att få vatten över huvudet.

Imorgon åker vi upp till Kungshamn över dagen. M´s bror med familj hyr ett hus där den här veckan så vi passar på att våldgästa dem. Det skall bli fint väder. Annat än idag när det först nu på eftermiddagen börjar klarna upp lite. Det har varit skyfalls-liknande regn här hela förmiddagen. Jag har inte varit i Smögen eller Kungshamn på väldigt många år. Sist var en midsommar när jag var där med en kompis, minnena från den helgen är liiite blurriga av olika alkoholhaltiga skäl. Men jag vet att det är fint där i alla fall.

(Här kommer lite bilder, de 3 första är från Tjörn, där mina föräldrar har sin husvagn).

Sötaste dottern med minimajs, retsam fjantpappas fingrar samt en grillad korv🙂

Cool veteranmotorcykel i Skärhamn

Stora E på väg att bli anfallen av en gigantisk korv😉

Jag är inte mycket för souvenirer men detta förkläde var jag bara tvungen att köpa i Spanien. Jag älskar ju prickigt, speciellt röd/vit-prickigt, så detta var perfekt och med tjusig flamencokänsla också😉

Denna jättefina bastskål med intvinnnade färgade plastband (som jag kommer använda som frukt eller brödkorg) köpte jag på stranden i Spanien utav en av de många, många nordafrikaner som livnär sig på att sälja diverse saker där. Oftast var det solglasögon  eller kläder de sålde men denna man hade många jättefina handgjorda skålar med sig.

Nej nu måste jag packa lite för morgondagens dagstur & bl.a lägga fläskfiléerna vi skall grilla i marinad.

Hoppas ni har en underbar sommar vare sig ni är lediga eller inte.

KRAM!!

Kommentera

