Färdigt sovrum (nästan), Lisebergsbesök och oro

Nu är allt klart i sovrummet förutom att gardinen skall sys (hänger bara där osydd än så länge) och att det på tavellisten/hyllan skall stå lite annat än det gör nu🙂 Vi är riktigt stolta över vår egengjorda sänggavel. Det tog ett tag innan jag hittade det ”perfekta” tyget. Tröttnar vi på det senare så är det bara att byta.

En pall fick nymålade ben och samma tyg som gaveln

Det är den här underbara ärvda 70-talslampan i orange & brunt som fick bestämma färgtemat i sovrummet🙂 F.ö så ser ni den slarv-hängda gardinen här med. Mamma skall sy den snart.

Vi har inte haft TV i sovrummet innan men sedan ett par veckor har vi det. Känns enormt lyxigt. Supermysigt att ligga i sängen och titta! Visst är den snygg? Vi har den uppsatt på väggen och den är verkligen tunn, som en tavla (LCD)!

I helgen hade vi en heldag på Liseberg, det hade vi lovat barnen hela sommaren och blev det äntligen av, med perfekt väder och allt. Det visade sig vara Ericssons familjedag där så vi var LÅNGT ifrån ensamma, tyvärr var det jätteköer, men men…vi var där så många timmar att vi hann åka mycket ändå🙂 Jag lyckades ta ETT kort med den medtagna kameran, det var väl bra ?😉

För övrigt så är livet bra just nu men jag har två orosmoln som hänger över mig ständigt.

Det ena är den gamla vanliga oron att förlora jobbet. Vi (företaget jag jobbat på sedan 1997) klarar oss nog men det är verkligen inte med några stora marginaler just nu. Här är det bara att jobba på och hålla tummarna.

Det andra är att sonen fortfarande klagar på huvudvärk ofta (har nämnt det i våras här på bloggen). I stort sett varje kväll/natt så har han ont. Det verkar inte vara huvudvärk i vanlig mening utan mer ont på ett speciellt område på skallen. Han opererades för Metopica Synostos (för tidigt ihopväxt fontanell) när han var 5 månader så jag har trott att det kan bero på det på något sätt men efter två besök hos hans kirurg (ett i april och ett förra veckan) så anses det tydligen inte bero på det. Jag tror det i alla fall men vad har jag att säga till om mot en överläkare? Han sa i april att det skulle kunna vara en ståltråd som ligger och skaver eller så men han tycks helt ointresserad av att röntga eller kolla upp det närmre. Det är som att han inte tror på oss.

Stundtals så har M och jag också misstänkt att lilla E har hittat på detta för att få uppmärksamhet, för att slippa gå och lägga sig eller för att få sova hos oss men jag kan bara inte tro det när han som tex inatt vaknade 04.15 och vrålgrät då han hade ont. Jag tog nu kontakt med en underbar läkare på vårdcentralen närmst oss, hon som hade hand om sonen förra hösten då han fick lunginflammation, och hon remiterar oss nu så han får genomgå en vanlig röntgen av skallen. Jag MÅSTE bara få veta om allt ser ok ut därinne. Jag håller på att förgås av oro och har svårt att sova pga det. Han skall också få komma till en ögonläkare utifall att huvudvärken beror på synfel. Jag kommer nu begära alla undersökningar som behövs för att få reda vad det är som gör ont. Tänker inte ge mig. Hoppas då bara verkligen att det hela inte är ett påhittat ont från hans sida så att jag drar på stora växlarna i onödan. Det är lite lurigt med små barn och sanningen ibaldn, även om vi talat om att man inte får ljuga om sådant här. Längtar tills vi får tiden, hoppas det inte dröjer alltför länge.

Om ni orkat läsa ända hit så önskar jag er en trevlg m¨åndag!

4 svar to “Färdigt sovrum (nästan), Lisebergsbesök och oro”

  1. Krydda Livet Says:

    Vad duktig du är!

    Visst är Green Gate underbart. Man kan inte få för mycket🙂

  2. Popprinsessan Says:

    Men usch, usch, usch, jag förstår verkligen din oro för sonen! Huvudvärk är alltid läskigt tycker jag och framför allt när det är hos barn. Tråkigt när man inte hamnar hos bra läkare som tar en på allvar, men jag håller tummarna för er!

    Vi har också precis satt in tv i sovrummet. Vi hade det förr, men när vi flyttade till hus sa jag nej, för jag låg alltid och kollade så sent att jag var urtrött på morgonen. Men så kom jag på att det var ganska mysigt att kunna krypa till kojs en fredag nrä jag är ensam med L och kolla på tv i sängen🙂 Men maken har en tendens att sätta på tv:n bara för att småkolla lite utan att det är något speciellt han vill se. Det stör min sömn lite måste jag erkänna…

    Hoppas att du har en bra vecka trots orostankar!
    Kram!

  3. Din andra M :) Says:

    Vilken fin sänggavel det blev, coolt med 70-tals tema🙂
    Bra att du kräver alla undersökningar som går att få på lilla E, man ska inte ge sig förrän det känns bra. Bra också att du redan fått remiss till röntgen.
    Stor kram

  4. Mimi Says:

    Hej…
    Jag har en son som också opererades för Metopica Synostos…..
    Hans Metopica var ganska kraftig men dom gjorde ett fint jobb.
    Idag, 3 år senare lider han också av huvud värk och någon diffus smärta på olika områden i skall benet.Vissa dagar mer andra mindre.
    Han visar detta tydligt och blir också mycket trött.Kan ju bero på att det kanske alltid ligger lite smärta och det blir jobbigt efter en hel dag i lek och annat.
    Jag är också bekymrad och har ringt många ggr….Känner att jag är en jobbig mamma när jag ringt och att kanske jag som har problem..suck!
    Annars är han ju en pigg och motoriskt normal liten kille….
    På skallbenet har det växt lite snett här o där och ”bulan” i pannan finns ju …..Inget som dom flesta ser men visst påpekas det ibland och man tror han slagit sig.
    Snart in för CT och kanske svar på många frågor…..

Kommentera

