Palla äpplen, röntgentid och Military Fitness

Jag och stora E var i förrgår ute på en palla äpplen och plommon promenad. I området där vi bor finns det många trädgårdar där det ser ut som om fruktträden står helt orörda. Hade jag haft fruktträd hade jag försökt ta vara på frukten i största möjliga mån. Vi gick såklart inte in i någons trädgård och pallade utan tog ett fåtal plommon som hängde ut över staketet på ett ställe.

I en park en bra bit från oss finns två äppleträd & dem kan ju vem som helst plocka från. Det märktes kan jag säga. Jag fick skicka upp dottern 1-2 meter i trädet & där satt hon sedan nöjt och kastade ner äpplen till mig (och på mig😉 AJ ). Hon älskar att klättra. Jag hade med ett stort paraply som vi använde att skaka ner en del med också. Här är en del av skörden. Den blev bl.a till en äppelpaj.

Min mamma är en riktigt bra svampplockare. Igår fick jag två påsar med kantareller och jag och stora E åt underbara svampsmörgåsar! De två andra i familjen äter inte kantareller tack & lov😉

***************

Idag fick vi kallelse till röntgen den 21/9 för lilla E´s skalle. Jag blev lite nervös och förvånad för vi fick kallelse till CT/datortomografi inte vanlig slätröntgen som vår läkare hade sagt att det skulle bli. Jag har för mig att strålningen vid en CT är bra mycket högre än vid en vanlig röntgen så jag skall ringa imorgon och kolla upp det. Han har ju redan som bebis och vid 3 års ålder genom gått 2 CT-röntgen så helst vill man slippa en till. Speciellt om det är farligt. Måste ta reda på HUR det är farligt, vad riskerna är. Ökar riskerna för hjärntumör senare om man tar många CT eller vad?!

*********************

Idag hade dottern sin fjärde fotbollsmatch. Den slutade mindre bra om man säger så, 9-0..men men det tar sig säkert snart!

Vid Mossens Idrottsplats, där de spelar, så har jag iakttagit ett nytt fenomen som gjort mig nyfiken. Grupper som kör Military Fitness-pass. Jag hade aldrig hört talas om det innan men efter att ha läst om det nu så undrar jag om jag inte skall våga mig på det vad det lider. Det verkar otroligt jobbigt men kul. Två militärklädda män leder gruppen och håller stenhård disciplin. Perfekt för mig då man knappast kan komma undan utan de ser till att man kör ut sig rejält. Bäst att lyda liksom🙂 De kör på i bästa (värsta?) amerikanska Boot Camp-stilen.

Det står såhär om träningsformen på en hemsida: ”Military Fitness är militärinspirerad och disciplinerad träning utomhus under lite tuffare förhållanden som ger dig extremt bra resultat på kort tid. Flertalet av våra instruktörer har mångårig erfarenhet från Försvaret och Polisen”.

Anmäla sig till en sådan kurs eller inte, det är frågan, och när?, för den kurs jag kollade nu börjar på söndag redan och är sedan 3 dagar i veckan i 6 veckor. Tveksamt om jag kan få till det i vardagen…så dessvärre lutar det åt att inte anmäla mig även om jag är sugen och VERKLIGEN behöver röra på mig mer!

Just nu skall jag röra mig så långt som till badrummet. Är helt slut. Lilla E har varit hemma förkyld och med lite feber i 3 dagar nu. Han hostar sönder både min & sin sömn om nätterna😦 Hoppas det blir bättre snart…

GODNATT!

Ett svar to “Palla äpplen, röntgentid och Military Fitness”

  1. Lolo Says:

    Hej!
    Tror du skall överlämna de medicinska orosmolnen till E:s läkare. Har en känsla av att de vet vad de gör.

    Anmäl dig inte till Bootcamp -det kostar massor – och är redan förbjudet här. Unga människor – som min niece – fick hjärtproblem, eftersom väldigt få har stamina, för dessa träningspass. Cykla och gå och gå på Pilates för ryggen!
    Helgkram
    Mostern

Kommentera

