Dax att börja panta

Vilken tur att det från och med idag är 1 kronas pant istället för 50 öre för burkar (detta iom 50-öringens snara försvinnande). Jag blev nämligen uppsagd igår så om 3 månader så är jag, i värsta fall, arbetslös. Ut & samla burkar i parken😉 !

Jag kan ju alltid leta burkar tills jag hittar ett nytt jobb….men jag skall naturligtvis kämpa för att hitta något nytt och bra, även om det känns brutalt hopplöst innan jag ens har börjat. Ingen anställer i min bransch just nu och eventuellt vill jag göra något nytt men vet inte riktigt vad. Ingen vidare bra utgångspunkt. & min inställning är stundtals inte bra, det vet jag.

Jag försöker tänka positivt och inte tycka synd om mig själv, det är en jäkla berg & dalbana inom mig av känslor. Stundtals går det bra men stundtals har jag ingen som helst tro på mig själv eller dagens arbetsmarknad😦 Jag kämpar mot tårar som bränner för jämnan och en dålig självkänsla  som jag måste fixa till och jag försöker förtvivlat hålla skenet uppe.  Vill inte säga något till barnen om detta och oroa dem (speciellt dottern vet jag skulle bli orolig då hon vet att arbetslös, det skall man helst inte vara..).

Till arbetsförmedlingen är man inte välkommen förrän man verkligen ÄR arbetslös så dit får jag gå först i mitten av december. Hoppas att jag slipper gå dit alls…

Snälla ni, håll tummarna för mig! Behöver det verkligen nu!

PS Jag har förresten redan börjat söka. Skickade 3 ansökningar igår för 3 vitt skilda jobb och idag skall jag skriva en lista på alla resebyråer dit jag vill skicka ansökan (sedan att resebyråerna nu säkert har anställningsstopp är inget att göra något åt. Jag måste ju iaf presentera mig & tala om att jag finns!) DS

 

12 svar to “Dax att börja panta”

  1. FLOOSAN Says:

    Va trist, hur kommer det sig? Kom det som ett paket på posten? Håller både tummar och tår för dig vännen, kram

  2. Russin Says:

    hej hopp..
    usch så tråkigt för dig att blitt arbetslös..😦 hoppas det löser sig snarast för dig..
    tack för du uppmärksammade mig om regg knappen var borta.. nu har jag fixat det och du är välkommen in på min blogg..:)

    kramkram från ett varmt Turkiet..🙂

  3. Camilla - En mammas dagbok Says:

    Tack så mycket för kommentaren på bloggen och din omtanke.
    Kram Camilla

  4. FLOOSAN Says:

    om du nånsin startar det företaget kommer jag vara en trogen kund😉

  5. Russin Says:

    god morgon..
    dollar är en affär typ rusta.. fast billigare.. den finns bara uppåt i landet tyvärr, så det är tur att linda (uppochnervändahuset) flyttat norr över, hihi..😉

    ja visst är den fiiin..:)

    kramisar

  6. jezza Says:

    Åh gumman så himla ledsamt och tråkigt!
    Förstår att det känns både skrämmande och panikartat!!

    Jag lovar dock att hålla mina tummar STENHÅRT för att det ska lösa sig så snabbt som möjligt så att du slipper stega in på arbetsförmedlingen i december.

    Mängder med KRAMAR!!!!!

  7. Popprinsessan Says:

    Men usch vad tråkigt! Förstår den där berg och dalbanan.. Jag håller verkligen tummarna för dig och hoppas att du slipper panta burkar🙂

    Kram!

  8. FLOOSAN Says:

    Tack för tipset vännen, ska testa det!

  9. Linda Says:

    Fy så ledsamt att bli uppsagd från jobbet, hoppas verkligen du snabbt hittar ett nytt jobb som du trivs med även om det i dagsläget inte är jättelätt.
    Jag går fortfarande bara på timmar, men trivs så himla bra där jag är och har blivit lovad ett vick någon gång efter jul.
    Ja visst blev det snyggt, tapeten är ju så himla snygg, bara älskar den, men tycker det blev bra med bara en bit sådär, tror det kan bli för mycket av det goda om man skulle tapetsera ett helt rum.
    Kramkram

  10. FLOOSAN Says:

    Tusen tack vännen, det värmer =)

  11. Kickan Says:

    Jag håller tummarna för att du finner nytt jobb !!

  12. ia Says:

    Åh vad trist med ditt jobb. Jag blir oxå arbetssökande snart… Jag vet hur det känns, det där med självkänslan & så…
    Håller tummarna för dig vännen. Vi kanske ses på favvostället innan jul🙂 Vi kommer upp helgen innan. Kram

Kommentera

