Jösses vad tiden går fort..

Nästan en månad sedan jag skrev här sist.  I  min skalle skrivs ungefär ett inlägg varannan dag men jag får inte klämt ut dem i skrift riktigt tyvärr😉 Jag kan väl säga att allt är bra med mig och familjen men psyket åker berg & dalbana, kastat mellan hopp och förtvivlan och självömkan för att sedan snabbt tvinga mig själv upp på banan igen och ägnar mig åt seriös ”själv-peppning”. Upp & ner, ner & upp: så känns det mesta just nu och så snabbt som tiden går, och så lite positiv respons jag fått på alla mina officellt sökta jobb och alla spontanansökningar, så känns det som om 13 december och den eventuella arbetslösheten närmar sig läskigt fort.

Det finns två bra botemedel när jag känner mig nere (förutom mina älskade älskade barn!), nämligen choklad och lite shopping. Det första har jag fått alldeles för mycket av på sistone, det andra gör jag mest i huvudet alltså inte på riktigt. Kanske kan bli en bra önskelista som M kanske får syn på här? Det har ju hänt förr😉 Här är några saker jag är sugen på och alla passar toppbra såhär i ruggiga hösttider!

En underbar Dixie plåtlåda avsedd för förvaring av höstens/vinterns alla ljus…

 

..och några utav mina pocketböcker skulle gärna få bo i detta pockethus från Designtorget..

..och te, det dricker jag mycket av nu men jag har alldeles för få riktigt stora koppar. Jag dricker alltid ur jumbomuggar, annars kan det lika gärna vara😉 Dessa från Indiska är STORA och finns i massa olika fina mönster! 

Det är inte bara sinnet som får åka berg och dalbana utan i söndags fick min kropp även uppleva Lisebergsbanan för första gången på 15 år ungefär. Jag hade lovat stora E att åka den med henne i år så på sista öppetdagen slog jag till…och det var det läskigaste jag gjort på länge. Stora E älskar den och åker gärna 5 gånger i rad. Jag älskade den som tonåring men INTE nu. E påstår att jag skrek så mycket så att resten av tåget tystnade till slut…och det kan nog stämma🙂 jag har varit hes sedan dess kan jag säga och idag har jag även träningsvärk i arme och axel efter att ha spelat basket och frisbee på Wii igår. Vart är min kropp på väg? Totalt förfall såhär 8 månader innan 40-årsdagen😉

Om tre veckor så blir min dotter TV-kändis🙂 Tisdagen den 2 november kl 18.30 sänds hennes asvnitt av Överraskningen på Bolibompa. Nu ligger hennes bild ute på hemsidan för programmet iaf. Vi får inte se slutresultat innan er andra så det skall bli enormt spännande att se hur alla dessa filmtimmar bli ihopklippta!

Nej nu skall jag jobba. Måste ju passa på så länge jag har ett jobb😉 & faktiskt så har vi mycket förfrågningar från grupper nu (men vad hjälper det när november-februari är halvdöda och med på tok för få grupper som åker?).

Kram & stort tack till er som fortsätter att titta in ibland♥ (kanske kommer jag tillbaks med lite mer regelbundenhet om ett tag).

5 svar to “Jösses vad tiden går fort..”

  1. Popprinsessan Says:

    Åh farligt många shoppingtips här!!
    Förstår att livet är lite upp och ner just nu… Håller tummarna att du får något nytt spännande projekt att se fram emot snart!!

    Kram!

  2. Linda Says:

    Jobbigt med bergodalbana, både vad gäller psyket och den på Liseberg, hoppas verkligen det löser sig på jobbfronten för dig.
    Spännande att hon ska vara med på bolibompa, ska försöka komma ihåg att titta, tyvärr tittar inte våra barn på bolibompa så jag lär ju glömma det:(
    Ha det gott, många kramar

  3. Linda Says:

    Gokväll!
    Nä Oscar har också höstlov v 44 så det är jag och de 3 små som camperat om dagarna till kl 13.20 då Oscar slutar, då har vi varit full styrka hemma:)
    Vi hoppas på att maken är ledig v 44 så vi kan ta oss ner mot Göteborg, men som det ser ut nu så ser det mörkt ut:(
    Hoppas ni har en mysig fredagskväll, Kram

  4. FLOOSAN Says:

    förstår din bergodalbana den är hemskt jobbig. Skickar massa pepp och styrkekramar

  5. Snälla tomten… « This is my life! Says:

    […] vill jag gärna ha en ny rakapparat, dockan jag nämt innan, ljusburken jag nämnt innan samt ett  nytt Jan van […]

Kommentera

