Pysselkväll och riktigt roliga videos

Igår var jag hemma hos min barndomsvän P på pysselkväll. Hon är helt fantastisk på ALLA sorters pyssel och på att sticka/virka och sy. Hon inspirerar mig verkligen och det blir lätt att jag ”copy-cattar” en del av det hon gör… Vi var några stycken och hade en mycket mysig & trevlig kväll🙂

Jag gjorde den här filtblomman, som antingen skall bli brosch eller hårspänne. Kommer göra många fler av dessa i olika färgställningar, de är så fina tycker jag och lätta att göra!

Jag påbörjade också 2 sådana här monster. Skall ge dem till barnen i julklapp. Det här har P gjort. Visst är de söta? ♥


P tipsade om ett par riktigt roliga videos på Youtube också. Det är gamla videos som görs om med ny text, de kallas Literal Versions (literal betyder bokstavligt, som i bokstavligt talat). De tre roligaste (enligt mig) som ni kan söka efter om ni känner för det är Safety Song literal version (Men without hats) , White wedding literal version (Billy Idol) och så den nedan här. Visade dem för M när jag kom hem och vi skrattade gott åt dem, fick nästan ont i magen.

Avslutar detta inlägg med ett kort på barnen som igår förvandlade vår klädkammare till koja🙂 Det är så härligt när de leker så bra ihop. Stora E är i skolan idag då hon ätit penicillinet 3 dagar och mår bra. Lilla E och jag är snoriga men har inte halsont eller så (ännu iaf) så jag tror och hoppas att vi bara är vanligt förkylda och inte smittade av stora E´s ”dumheter”.

2 svar to “Pysselkväll och riktigt roliga videos”

  1. magdalena Says:

    Hahahaha, himla kul😀 Kram, hoppas du är piggare nu!!

  2. FLOOSAN Says:

    haha tack för ett härligt skratt

Kommentera

