Hopp, dödskallar och kalenderfunderingar

Idag var jag hos örondoktorn med lilla E. Han fick där syn på en medicinflaska med den här symbolen…

…och frågade då läkaren om det var medicin som bara sjörövare får ta? Den något gamla & gistna öronläkaren som mycket sällan ger ett leende ifrån sig log stort.  Lilla E talade också om för öronläkaren att det kändes som om han hade en pärla i örat. Vi frågade då om han försökt pilla in en pärla i det, men det TRODDE han inte. Han var inte helt säker….han är för rolig ibland, min son

*******************

På onsdag, mina vänner, då skall ni hålla tummarna hårt för mig. Vågar knappt nämna det men jag har blivit kallad till en intervju. Nu är det ju långt ifrån säkert att jag får jobbet men jag tänker såhär; jag skall ha det!!! så det så!!! Så får vi se om den inställningen leder någon vart 😉

****************************

Nu är det snart bara en månad kvar till första advent som jag ser är den 28/11 i år. Och mindre än 2 månader till julafton.  Förra året fick barnen var sin presentkalender. Jag är visserligen pysslig av mig men det blev färdigköpta av denna typ nedan här (dottern hade Littelest Pet Shops & sonen Playmobils förra året). Då de kostar runt 200:- /styck så tycker jag faktiskt inte det är värt att skaffa fram 48 småpresenter istället och göra egna paketkalendrar även om de definitivt är mer personliga och finare. I år tror jag det blir någon av dessa:

Till dottern, svårt att välja…

 

 

Till sonen, lika svårt att välja…

Nej nu skall jag jobba vidare en halvtimme till, denna fantastikst vackra och soliga måndag.

Ha en bra dag!

4 svar to “Hopp, dödskallar och kalenderfunderingar”

  1. jezza Says:

    Åh jag håller tummarna stenhårt för dig gumman.
    SÅ KLART du ska ha jobbet 😀

    Hade Hanna varit några år yngre hade jag oxå köpt dessa färdiga kalendrar i år,
    men det känns som om jag inte hittat ngn som ”matchar” hennes ålder riktigt, så det får bli traditionella paket-kalendern här i år oxå *ler*
    Det är mysigt iofs men ganska mycket jobb 😉

    KRAMAR!!

  2. ia Says:

    Jag gör som Jezza! Håller alla tummar stenhårt för dig!
    Tack för tipset…det får minsann bli sådana kalendrar i det här huset oxå!
    Kan playmobils passa till Arvid tror du?
    kramar i massor!

  3. ia Says:

    Ska du gå på galan? Jag har anmält mig !

  4. Ingela la la Says:

    Jag håller oxå alla tummar och tår 🙂

    Ledsen jag har varit så dålig på att kommentera men jag kikar in med jämna mellanrum.. har haft det lite körigt.
    Jag har oxå anmält mig till galan. Hoppas att du kommer du med!

    Dom där kalendrarna har jag oxå spanat in.. jag vill gärna tro att jag tycker att det är kul att göra en egen men jag gillar inte för mycket småpill 😉

    Kram

Kommentera

