Frisyr, krans och förhandsvisning

Förra fredagen var jag iväg för en efterlängtad klippning och slingning och jag klippte kortare än jag haft på många år. Jag kan fortfarande ha en pytteliten tofs (men den är MINIMAL så egentligen blev det lite kortare än jag bett om men men…fint är det), jag måste kunna sätta upp håret ibland känner jag, men behovet känns helt klart mindre nu när man har nyklippt fräscht hår utan 7 centimeters mörk utväxt.

Såhär kort är det nu, lite längre framåt och inte bara blonda slingor utan en ganska mörkt brun inblandad lite diskret med🙂

Nu har vi höstfint på altandörren. Kransen har jag köpt (även om jag önskar att jag kunde fixa en lika fin själv istället..) visst är den härlig i färgen?!

I förrgår fick vi reda på att vi skulle få stora E´s Svt-program på DVD (de sa först att vi skulle få dessa DVD först efter att programmet sänts) och det kom 8 exemplar på posten igår. Vi tittade på programmet sisådär 6 gånger igår (2 av gångerna ihop men min syster m familj samt mina föräldrar). Det var SÅ roligt att ÄNTLIGEN få se det färdigredigerade resultatet🙂 och det blev riktigt bra. Känns knasigt att se sin dotter och delar av sitt hem på TV.

Stolt som en tupp är jag över dottern ♥♥

Det enda ni får se än så länge är bilden nedan, men bänka er i TV-sofforna på tisdag kl 18.30 (repris söndagen kl 11.10)!!! Idag skall hennes skolklass få se programmet och de har även Halloween-firande med spökvandring på skolan så det var en mycket lycklig dotter (utklädd till djävul..) som jag följde till skolan idag🙂

Intervjun i onsdags kändes mycket avslappnad och bra. Får besked under vecka 45. Samma dag som intervjun var så fick jag ett mail där ett annat företag vill ha mig på intervju nästa vecka också så det rör sig lite åt det positiva hållet. Jag förväntar mig inte att få någon av jobben men hoppas kan man ju alltid. Det som jag var på i onsdags är det jag vill ha allra mest. Även om man försöker att inte hoppas för mycket så vet jag att jag kommer bli gräsligt besviken och ledsen om jag får ett nej från dem när väl beskedet kommer. Men men, den tiden den sorgen som min kloka mamma alltid säger😉

Ha en underbar helg allihop! Hoppas att vädret blir bättre, för här i Göteborg är det allt annat än trevligt just nu…

4 svar to “Frisyr, krans och förhandsvisning”

  1. Ingela la la Says:

    Det ser fint ut i håret! Jag har oxå kortat det lite nu till hösten.. känns bra🙂

    Vad kul att få se det färdiga programmet, ska bli spännnade att se. Förstår att du är stolt!

    Jag skulle nog inte heller åkt på gala om nått av mina barn hade fyllt år.. då vill man ju vara hemma.

    Ha en bra dag!

  2. Lolo Says:

    Mycket fin – jag tycker inte alls det är för kort och definitivt inte om alternativet är ”utväxt tofs”!!!!

    Finns det en möjlighet att jag kan få (låna) en E.kopia – M.kommer inte med till Göteborg och han är lika nyfiken som jag!
    När det regnar manna, har den fattige ingen sked – tänk om du får flera jobb!!!
    Vi håller tummar och allt annat också!
    Pyss
    Mostern

  3. Johanna Says:

    Hej!

    Jag tittar in på din blogg, jättefin blogg har du och vilken fin frisyr du har skaffat dig och kransen är jättehärlig, man behöver lite fina saker omkring sig nu när det är höst och mörkt och trist ute, fast jag tycker faktiskt om hösten, så härliga färger på träden och ja det är mysigt och man tänder lite ljus och äter god mat och kryper upp i soffan och bara myser och sen längtar man ju till julen nu, jag är helt tokig i julen och gör tomtelandskap och pyntar och gör fint i hela huset, det ska riktigt kännas att det är jul och sen ska man ha en Kalle Anka gran jättestor och med massor av pynt i den *ler* titta gärna in på min sida, ha det gott och kram på dig”

  4. Kickan Says:

    Supersnyggt med slingorna ! och vi kommer att sitta bänkade framför tvn på tisdag !

Kommentera

