Pysseltips

Eftersom jag jobbar hemma så kan jag ha barnen hemma nu på höstlovet trots att jag ändå jobbar (så gott det går med dem hemma…). Dock får de i år gå onsdag-torsdag på fritids och förskola, 5 dagar blir lite väl mycket att jonglera med ungar & jobb samtidigt😉

Igår så tog jag med dem till Panduro när jag slutade. Där fick man måla sin egen nyckelring och de blev rätt gulliga. Jag målade en också.  Lilla E och jag gjorde lejon och stora E en katt (som hon skall ge till sin mormor som älskar katter).

I Allers Jultidning så fanns följande fina tips….

…ett kuddfodral som är dekorerat med en gran av applikationer av små tygbitar (fastlimmade med s.k Vliesofix) och girlanger av ”långa” glaspärlor och kulor av runda pärlor & paljetter. Jag vill verkligen göra en sådan här i egen tappning och ha som en liten väggbonad inte som kuddfodral.

Nu ser jag och dottern fram emot att pyssla ihop dessa underbara små tomtar (från Panduro). De köps som en sats med allt material till 12 små tomtar. Man målar dem själv, limmar, fixar mössan mm. Är de inte otroligt söta? Vi gjorde liknande förra året fast då små vita änglar istället. De kommer passa bra ihop med dessa tomtar🙂

 

 

Ett svar to “Pysseltips”

  1. Ivana Says:

    Så söta nyckelringar, jag vill också ha en!🙂

Kommentera

