Favorit i repris och cup-vinst

Förra hösten började City Airlines köra ett par nya direktlinjer från Göteborg. Bland annat till Malaga som vi raskt bokade in då i början av oktober  redan (för resan vi gjorde i juni i år) då man fick mycket bra ”nysläpps”-rabatter. Jag hittade ju sedan en lägenhet som verkade bra på nätet som vi hyrde (7 mil öster om Malaga). Lägenheten var inte bara bra visade det sig utan JÄTTEBRA.

I helgen här nu så bestämde vi oss för att göra om samma resa nästa år fast i juli istället. Vi mailade det brittiska par som äger lägenheten och det var inga problem att hyra den igen OCH de gav oss ännu bättre pris än förra året då de tyckte det var kul att vi återkom och detta även om vi nu åker i, det normalt sett dyrare, juli istället för juni.  €630 för 2 veckor inklusive handdukar, lakan och slutstädning är verkligen ett fantastiskt pris! Många ställen vi kollat på (nära Playa de Granada/Motril där vi skall bo eller något närmre Malaga)  har samma pris för EN vecka i juli. Flyget fick vi bra pris på nu med (men inte som förra året då det var exeptionellt billigt).

Vi kan ganska lätt stå ut med att längta i över 7 månader nu bara vi vet att vi får detta till slut🙂

Favorit-sandstranden

Poolen som tillhör ”vårt” lägenhetskomplex (privatägda lägenheter, inte hotell alltså)

Favorit-stenstranden

Här hemma är det idag en mycket vacker vinterdag, nollgradigt, soligt och inte alltför blåsigt. Helgen har varit mycket bra. I lördags var jag som vanligt på konståkningen med dottern. Denna gång rustad till tänderna med bl.a en ny termosmugg så att jag håller mig varm 80 minuter i ishallen. Efter det så hade vi stora E´s gamla simskolekompis med mamma hemma på lunch. Vi hade det jättetrevligt. Jag och stora E bjöd på en kopia av huvudrätten hon lagade med Niklas i TV-programmet🙂

Min nya bra termosmugg från Primus. Den håller värmen LÄNGE, läcker INTE och är SNYGG (röd är min)

Igår så spelade hon och hennes Flickor 02:lag sin första inomhuscup och otroligt nog så vann de alla sina 3 matcher och vann därmed hela cupen!!! Hur det gick till fattar ingen men plötsligt var det jätteduktiga. I utomhusserien i höstas gjorde de ju inte många mål och vann inte en enda match så detta var ett klart uppsving och de var SÅ stolta och vi föräldrar med, speciellt då M som nu tränar laget ihop med en annan tränare.

Nu har jag just kollat på Biggest Looser Sverige, jag brukar inte följa sådana serier men fastnade på något konstigt sätt för denna. Heja Maria!

Nu: te och en bok🙂

Trevlig måndagskväll!

Kommentera

