Nästan som lördagsgodis :-)

Igår var jag en snabb sväng på stan och avverkade några julklappar och en kalaspresent till idag då dottern skall på biokalas (de skall se Marmaduke). På Lagerhaus köpte jag dessa underbara mini-julkulor. Direkt när jag såg dem kände jag att de skulle bli användbara som dekoration på olika sätt. Det första sättet är att helt enkelt lägga dem i en skål, de är SÅ fina & ser ut som vackert godis ♥ De passar säkert också bra att hänga i trollhasselgrenar i en vas eller att dekorera ljusstakar eller så med. Jag får se vad jag gör med dem i slutänden.

Just nu är sonen på sin innefotboll. Min pappa fick gå med honom idag då M är iväg på fotbollstränarutbildning hela dagen. Dottern är på konståkning och fick åka med en kompis väldigt snälla föräldrar då jag inte kommer någonstans i den här snön då vi fortfarande har sommardäck… Jag har tjatat på M att byta men vi måste inte bara byta i år utan köpa nya så han har dragit sig för det in i det längsta. FÖR länge visade det sig. Precis som jag sagt till honom så KAN det faktiskt bli snö i november & det blev det. Nu är M borta större delen av nästa vecka på jobb så måndagen 29/11 först så har vi tid för byte. Längtar redan nu till att ha normal tillgång till vår egen bil. Jag VÄGRAR köra med sommardäck nu!

Såhär söt & koncentrerad var lilla E tidigare idag. Han gillar att färglägga Mandala-bilder.

Igår så gjorde stora E, alias TV-kocken, tacos åt oss. Hon tar matlagning på stort allvar och vill absolut ha sin kockjacka som hon fick vid TV-inspelningen av ”Överraskningen” på sig varje gång hon hjälper till i köket🙂

Ikväll när E kommit hem från bion skall vi antingen baka eller börja julpyssla lite har jag lovat. Jag funderar på choklad & mandelbiscotti, jag har gjort saffransbiscotti två år i rad men såg recept på chokladbiscottis i någon tidning så det skall jag göra i år. Måste leta reda på receptet nu.

Ha en bra helg!

KRAM

2 svar to “Nästan som lördagsgodis :-)”

  1. Ingela lala Says:

    Vilka härliga små kulor! Jättefina.

    Klart att hon ska ha sin fina kockjacka på sig, det skulle jag oxå ha haft🙂

    Trevlig helg!

  2. Kickan Says:

    Ja kulorna ser verkligen ut som godis!! Saffransbiscotti brukar jag också alltid göra till jul , maken älskar verkligen dom kakorna.
    Snö har vi ännu inte fått men det lär väl kanske dyka upp till kommande helg verkar det som😦 och vi har inte heller vinterdäck på den ena bilen ännu….suck!
    Ha en bra kommande vecka !

Kommentera

