Gnällig måndag

Jag är småsnorig, rödögd, frusen, bilen har sommardäck (skall äntligen köpa nya & få dem bytta NÄSTA måndag) så det känns inte som vi har någon bil eftersom vi inte kan köra den i snön, jag är trött och har noll tålamod och kylen/frysen gapar tom så jag vet inte ens vad vi skall ha till middag idag😦 Dessutom skall M jobba borta tisdag-torsdag och är på fotbollstränarmöte nu ikväll. Jag och barnen ser honom inte förrän efter jobbet på fredag i stort sett.  Han var borta ett par kvällar förra veckan + hela dagen i lördags.

Jag är sur & tvär som får dra hela lasset hemma & får typ noll uppskattning. Han är sur & tvär för att jag gnäller över just det och för att han jobbar för mycket och ja…vad säger man.. stämningen är helt enkelt inte på topp här hemma för tillfället.  Att han sedan gått och slunkit in på ett bananskal och blivit hjälptränare på dotterns fotbollslag är inte odelat roligt. Det kräver mer än han trodde, precis som jag varnade för att det nog skulle göra…jag bad honom tacka nej, men nejdå, det gjorde han inte & så hipp happ så har han ännu mindre tid för hem & familj. Tjohooo.

Dags att införa en gnällfri zon? eller i alla fall skärpa mig? Jo, det är nog det…

Mission of today: STOP WHINING LOUISE! (whining betyder gnälla)

Ni har nog en frejdigare måndag än jag, det håller jag tummarna för & återkommer snarast med ett roligare inlägg, lovar jag….nästan…. 

3 svar to “Gnällig måndag”

  1. Floosan Says:

    Låter som en ond cirkel, se till och få lite egentid om det går =)

    Dom finns att köpa på bluebox. Men min dotter fick rita på disktrasor kit när hon fyllde år utav en kompis så jag funderar på att göra egna, finns säkert på panduro

  2. Lolo Says:

    Huga va gnällig du blev!!! Låter nästan som Morran… (mormor)
    pyss- ja e oxå snorig..

  3. Kickan Says:

    Jo tjo va man kan känna igen sig ! Och ja, vissa perioder så är det så här och man måste få gnälla av sig och vad passar inte bättre än på bloggen där man kan få lite feedback på problemet.
    Hoppas att det snart bättrar sig😉

Kommentera

