Advents-dax

Det finns 2 små personer i vårt hushåll som längtar som tokar efter morgondagens preminär av årets adventskalender. OCH efter att få öppna sina fina presentkalendrar de fått och chokladkalendrarna och TV/Radio-kalendrarna….de får mycket att göra på morgnarna framöver😉 Fördelen är att man i 24 dagar får upp dem ur sängarna hur lätt som helst!

Årets TV-kalender, Hotell Gyllene Knorren, hoppas vi mycket på. Den borde vara bra. Ebba gillar böckerna som ligger till grund för serien, det finns MÅNGA olika titlar, den här nedan tillhör en av de roligare🙂

Såhär mysigt såg det ut i söndags morse när vi tände första ljuset. Barnen får tända ljuset varannan dag annars blir det slagsmål om det…

..och på dörren hänger vår sedvanliga krans och dotterns underbart fina God Jul-pärlplatteverk..

Vi har även pysslat ihop de små strasstomtarna ur Panduros pysselsats. De var rätt enkla att göra och blev så himla söta (här nedan hade vi inte hunnit limma på alla strasstenarna)! Mitt ibland dem så står förra årets pyssel, små vita änglar som var betydligt jobbigare att dona ihop minns jag…

JAG SAKNAR NÅGOT. Nämligen riktigt varma kläder…jag behöver varma stövlar/kängor och thermobyxor snarast. Det är så kallt, runt 10 minus. Väldigt vackert ute men mindre trevligt att vara ute längre stunder. Är rädd att barnen skall förfrysa någon kroppsdel när de är på förskola/skola. Speciellt sonen fryser lätt och är urdålig på att tala om det för fröknarna😦

Nej nu MÅSTE jag jobba, vi har glädjande nog mycket förfrågningar för tillfället. Jag är så glad och tacksam att mitt varsel drogs tillbaks. Annars hade jag varit arbetslös om exakt 2 veckor. Det är långtifrån säkert att företaget klarar sig men det ser i alla fall bättre ut för tillfället. Jag söker vidare efter nytt jobb men inte lika desperat och urskiljningslöst som innan.

TREVLIG TISDAG! December imorgon…OFATTBART…

6 svar to “Advents-dax”

  1. Helena Says:

    Hej
    Googlade på zhu zhu trädkojan eftersom jag fart runt som en tok & letat efter detta. Det är slut överallt här i Kalmar, på br onlineshop & kidsshopen. Undrar bara vart du fått tag på ditt?
    Tacksam för svar!
    Mvh Helena

  2. Pyret Says:

    Hej!

    Här är jag, den riktiga Pyret, med min helt nya hemsida.
    Jag medverkar i långfilmen ”Hotell Gyllene Knorren” men tyvärr inte i julkalendern. Filmen kommer i februari 2011 och är i samma koncept som julkalendern.
    Kika in till mig vetja!

    /Pyret

  3. Popprinsessan Says:

    L har nog inte riktigt fattat att det är imorgon hon får börja öppna kalendern! Eller kalendrarna🙂 Och jag har inte slagit in en endaste paket till hennes paketkalender ännu.. Men kvällen är ung🙂 Och hennes kalender har så små fickor att sakerna inte får plats, så jag lägger fram en sak varje dag istället, så eg är det ingen superbrådska att slå in dem. Jag kan ta lite när jag får tid.

    Skönt att du har att göra på jobbet!
    Kram!

  4. Din andra M :) Says:

    Ett litet tips på varma skor kommer här😉 Jag köpte ett par ten points curlingkängor som kändes jättevarma och sköna, de kostade 1000:-. Nu lämnade jag iochförsig tillbaks dem då skoaffären senare samma vecka hade 20 % på alla ecco-skor och köpte då ett par vattentäta vinterkängor istället. Ten points finns här på skoaffären vid mig om du har vägarna förbi🙂 har sett att Johanssons skor har dem oxå.

    Kram!

  5. Din andra M :) Says:

    Idag är jag på hugget😉 ett billigare tips är ullsulor, det hade jag i mina stövlar förra året och det värmer gott🙂
    godnattkram

  6. Popprinsessan Says:

    Vi kommer inte att ta reda på könet. De flesta tror att det blir en kille denna gången, och det tror jag nog själv också. Fast det trodde jag förra gången också🙂 Men saker är lite annorlunda nu, jag är inte alls sugen på samma saker osv – fast det behöver ju inte betyda något alls. Gillar att det är lite spännande och att inte veta!

    Hoppas att du får en bra dag!

Kommentera

