Somriga fynd en snöig decemberdag

Vilket vackert snöfall det har varit här natten till idag och under dagen. De är så fint ute! och inte särskilt kallt heller om man jämför med -12 som det var för några dagar sedan. Idag har det varit runt 0. Lilla E och jag har varit i pulkbacken några timmar. Synd att mina skid/termobyxor jag beställt från Ellos inte kommit än, de hade jag behövt idag. Jag vågade i och för sig inte åka så mycket då min rygg ofta strejkar efter sådana aktiviteter tyvärr. Det är så roligt att åka men förra året fick jag vansinnig ryggont några timmar efter ett pulkbacksbesök så jag vågar inte chansa för mycket. Åkte bara några åk. Det var många barn ute som E kände och sedan kom mina föräldrar förbi så E var jättenöjd ändå.

På vägen tillbaks gick vi förbi en liten affär som hade total utförsäljning. De har mest saker för balkong/trädgård och krukor & så. Jag köpte en liten spaljé, ett zinkfat och 2 ”blompinnar” med griffeltavla. Inte helt i säsong för vissa av sakerna men ändå😉 Zinkfatet vill jag sätta ett blockljus i mitten på och fina grenar runt det, som gran och annat.

Dottern är tyvärr sjuk. I fredags kväll fick hon feber. Den har både igår och idag legat på ca 38,5 på morgon/förmiddag för att sedan rusa upp till så högt som 39,6 på eftermiddag/kväll. Lite lite ont i halsen och lite snorig men inget annat. En av hennes bästisar fick exakt detsamma i tisdags och det höll i sig 4 dagar ungefär så det förväntar vi oss här med + att vi ju är tre till i familjen som har risken att bli smittade nu (usch…hoppas vi slipper undan!!).  Igår var det en fotbollscup som hon hade sett så fram emot så hon bara grät & grät i fredags när hon insåg att hon inte skulle kunna vara med där ihop med sina lagkompisar och sin pappa (som tränar henne lag ihop med en annan). Vi skulle gått på en trevlig middag igår med men det gick ju tyvärr inte😦

Nu har jag lovat spela Yatzy med henne så jag får sluta nu.

Hoppas ni haft en bra helg.

 

Ett svar to “Somriga fynd en snöig decemberdag”

  1. Linda Says:

    Vad mysigt med en dag i pulkabacken, vi måste verkligen uppdatera vår arme med pulkor, dom börjat ha gjort sitt:)
    Tråkigt att hon här sjuk, hoppas hon kryar på sig snart, Kram

Kommentera

