Juklappsinsamling i Göteborg!

För fjärde året i rad så ordnar organistaionen Allwin en insamling av julklappar till förmån för mindre bemedlade  barn i samarbete med Hotel Gothia Towers på Korsvägen. I hotellets lobby finns det en stor julsäck där du kan lämna klapparna. Inslagna och med en lapp på om det är till pojke/flicka/unisex och ungefärlig ålder saken passar till. Insamlingen håller på 1-23 december.

Jag har det två senaste åren, sedan jag fick nys om detta, låtit mina barn gå dit med några klappar. Varje år pratar vi då om varför de lämnar saker där. Alla har det långtifrån så bra som dem och de vill jag verkligen att de skall veta & lära sig! 

LÄMNA DU OCKSÅ OM DU BOR I GÖTEBORGSOMRÅDET

Riktigt såhär fina paket brukar vi inte lämna men de är inspirerande att se på, eller hur?

3 svar to “Juklappsinsamling i Göteborg!”

  1. Cissa Says:

    Åh, vilket underbart tips! Det hade jag ingen aning om. Ska genast förankra idén i familjen!

    Tack!🙂

  2. Fru W Says:

    Kände inte heller till detta. Fantastisk bra grej!!

  3. Fru W Says:

    Lägger svaret här också så att du ser….
    Jag brukar inte väta mossan utan tycker att den håller sig bra. Ett tips dock om du vill ha den superfräsch är att lägga blöt oasis i botten.
    Om du är orolig för fatet lägg tex plastfolie i botten.
    Ha det fint, kram Sofia

Kommentera

