Inre dans…

Vad är det kan man undra?

Följande skylt är uppsatt i en park nära oss 🙂

Efter att ha umgåtts med dottern oavbrutet sedan rätt många dagar, sjukdagar, tillbaka så kändes det i alla fall som en fin uppmaning och hade det varit sommar så hade jag nog satt mig där på bänken och utfört en inre dans 🙂 Det låter både vackert & välgörande!

När mannen kom hem igår kväll så kände jag definitivt att jag behövde rensa skallen och få en stund för mig själv så jag tog en långpromenad (det var då jag såg den där skylten). Jag uppskattar verkligen att bo på gångavstånd till både parker och avenyn. Det är alltid roligt att ta en promenad, med eller utan sällskap (dottern följer gärna med), då det är mycket folk & liv i storstaden även på kvällen. Det är bara att inse att jag är en riktig cityråtta in i märgen.

F.ö så är nog äntligen febern på dottern på väg att ge sig, 4 dagar med hög feber och idag bara 37,9 mitt på dagen. Kanske att hon får vara hemma imorgon med men det blir säkert skola på fredag i alla fall.

Luciafirandena närmar sig. Redan på fredag så har sonens förskola sitt firande, kl 7.45 på morgonen, jäsp. På måndag har dotterns skola firande på eftermiddagen och på torsdagen är det julavslutning för hennes kör på kvällen. 22/12 är det skolavslutning i kyrkan och SEDAN är det jul 🙂 Detta + en del kalas, julbestyr, glöggträffar och fotbolls&konståkningsavslutningar gör att man känner sig lite matt redan vid tanken…

JULEN ÄLSKAR JAG LIKA MYCKET ÄNDÅ!

5 svar to “Inre dans…”

  1. Kickan Says:

    Hm…ja vad menas med inre dans tro ??? Men det låter härligt !
    Ja du tänk vad en vinterpromenad kan pigga upp en , här ute e’ det väl inte så kul och gå precis för det är bara åkrar , åkrar , nån beta och så en åker som man ser….humhum…..
    Lucia gör sitt intågande rätt så snart faktiskt så det gäller att kolla så allt passar 😉

  2. Popprinsessan Says:

    Ja det var en rolig skylt!!

  3. Stort och smått Says:

    Är det Carlanderska? Kul skylt! Inre dans…? =)

  4. Linda Says:

    Vilken härligt skylt, den gör en iaf glad.
    Kram

  5. Annas inspiration Says:

    Vilken speciell skylt 😉

    sv: jag gillar kusmi julté
    Hoppas du har en fin fredag., ska du se idol?
    kramisar

Kommentera

