Extra stort behov av en bra concealer….!

Tyvärr är jag född med tunn hud, typ genomskinlig,  under ögonen och är därför alltid mörk där. Efter mycket letande & testande så fastnade jag för ett par år sedan för Clinique´s All about eyes concelaer (nämnt det förr här på bloggen). Jag sminkar mig inte så mycket men jag går helst inte ut utan den concealern (vad heter det på svenska egentligen?!?).

Häromdagen så spelade jag och då sjuka dottern Wii. Basketmatch. Plötsligt så sa det BANG och hon råkade drämma till mig i ögat med sin handkontroll. Det gjorde verkligen ont och jag fick en liten extra blånad under ögat. Barn som slår sina föräldrar, vart ringer man då?! Det blev till att klamra sig extra hårt fast vid min All about eyes ett par dagar🙂 vilket ledde till att den nästan tog slut. Paniiik…så…

…jag kollade prisjakt och hittade den då som billigast på ett ställe som heter Nordic Feel där jag aldrig beställt förut men jag chansade och beställde den  och Cliniques löspuder (som jag också tycker är superbra vintertid när man är så blek och glåmig) där & det ångrar jag inte. BRA priser, supersnabb leverans och snabbt och trevligt bemötande per mail när jag hade en fråga. Jag lär beställa saker där igen, de har ett stort sortiment av hudvård, makeup och parfym.

 

Efter Idolfinalen skall jag lägga mig direkt. Jag har haft en hemsk huvudvärk som kom ganska plötsligt vid lunchtid ungefär och håller i ännu. Idolfinalen har jag kollat idag enbart för att dottern så gärna ville det. Vi har inte följt Idol (det har jag aldrig gjort) men finalen var ju intressant. Tycker att både Jay & Minnah är jättebra det lilla jag sett nu då. Vet inte vem av dem jag vill skall vinna. Tror säkert att båda hur som helst får en bra karriär efter detta!

Idag var jag först på sonens Luciafirande på förskolan och sedan var jag på min farmors begravning. Vi stod ledsamt nog inte varann särskilt nära. Hon blev 94 år. Hon var ändå min farmor och jag minns henne bara med värme. ♥R.I.P♥

Trevlig helg allihop!

Kommentera

