Äckligt barnprogram & värsta ruskvädret!

Varje morgon så äter barnen och jag frukost framför TV´n  och tittar på adventskalendern. En stund innan den så visas ofta ett kort program som heter Showtajm. Har ni sett det? Vad tycker ni om det?

Det är dessa läskigt fula figurer som pratar & sjunger, det ser ju rent HEMSKA ut tycker jag. Vad är de gjorda av?! De ser ut som jättetjocka fingrar med upp & nerpåvända munnar på. Jag får rysningar och går därifrån när de kommer…brrrr! (Hittade ingen bättre bild på dem än den nedan här tyvärr).

(Bild lånad från Svt)

***********************

Imorse när jag vaknade så lät det som det regnade ute men eftersom det var -10 grade igår när jag gick och la mig så tänkte jag att det inte var möjligt, men det var det dessvärre. Pötsligt var det 2 plusgrader och regn & stark vind. Inget roligt att vakna till.

Nu sjunker temperaturen så det är glashalt ute. Jag skall iväg på dotterns skolkörsavslutning ikväll och önskar att jag hade sådana där broddar man kan sätta på skorna.

Istället får jag väl snöra på skridskorna eller hasa mig fram dit. Önska mig lycka till för jag vill inte hamna på ortopedakuten!

Ett svar to “Äckligt barnprogram & värsta ruskvädret!”

  1. Kickan Says:

    Hahaha ja du det där har jag sett och minns du inte Humle och Dumle ???? Det är ju ett par hakor du ser ( upp och nervända då alltså ) som dom har ritat på😉
    Här är det snöstorm för fullt just för tillfället…..suck…

Kommentera

