60 frågor & svar om mig. Snodd ”enkät”

1. Hur gammal är du om fem år? 44 år (hua vad hemskt det låter)
 
2. Vem var den sista du träffade? Kassörskan på Willys (tidig morgonhandling av mjölk här)
 
3. Hur lång är du? 170 cm

 4. Vilken var den senaste film du sett? Mio min mio med sonen

5. Vem ringde du senast?  Min mamma

15. Vilken plats föredrar du minst? Sjukhus. Stora folksamlingar i sjukdomstider (så som nu tex).

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? 
Hmm, ingen aning, ett som är säkert är att jag iaf då är 2 x tonårsmamma och helst så har jag då ett annat, mer givande, jobb (lite trött på det jag har nu även om det är helt ok ändå, vill göra ngt nytt, men vad?!)

17. Vad skrämde dig som barn? Krig, elaka människor, spindlar & höjder & att kräkas (ungefär som nu fast spindelskräcken är alls inte lika stark nu) 

 18. Vem fick dig att skratta senast? Min dotter imorse, hon är så söt-trulig på morgonen så man bara kan le åt det.

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej jag har en hel back i källaren som jag inte har hjärta att slänga

20. Har du stationär eller bärbar dator? Stationär jobbdator & bärbar hemdator. Detta hushåll skulle behöva en bärbar till då konkurrensen börjar bli stor om den vi har…

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Nattlinne, förutom när det är varmt på sommaren, då har jag inget eller bara trosor på

22. Hur många kuddar har du i sängen? 3

23. Hur många landskap har du bott i? Bara i Västergötland som nu (men har däremot bott i 2 andra länder)

24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja men det var tack & lov mycket längesedan

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Ute eller inne?  Såklart skor ute & strumpor + tofflor inne.

26. Är du social? Ganska

27. Vilken är din favoritglass? Tip Top

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Köpa en ny bil (miljöbil) och lägga resten på en insats till en bostadsrätt eller hus

29. Tycker du om kinamat? Ja om den är från en BRA kinarestaurang. Sist jag åt det var det uräckligt trots att det var en rätt jag brukar gilla…

30. Tycker du om kaffe? Absolut INTE. Tycker det är otroligt äckligt men luktar gott.

31. Vad dricker du till frukost? Te, apelsinjuice eller nyponsoppa.

32. Sover du på någon särskild sida? Somnar nästan alltid på vänster sida men vaknar oftast på rygg. Rör mig mycket på natten har jag fått höra…

33. Kan du spela poker?
Nej. Är helt ointresserad.

 34. Tycker du om att mysa? JA!både med barnen och med mannen ♥

35. Är du en beroendemänniska? Ja socker, te & trygghetsberoende är jag🙂

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ett gammalt ex hade samma födelsedag, annars ingen

37. Vill du ha barn?  Har 2, det räcker bra. Vill inte (& kan inte) få fler.

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska mkt bra då jag bott där 3 år. Franska litegrann då jag bott där 7 månader.

39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej. Varit nära att ringa 2 ggr. Båda gångerna pga av sonen. När han fick RS virus vid 5 månader & när han som 1 åring fick sitt första falsk krupp-anfall. Dock blev jag istället körd i ilfart av närstående bägge gångerna.

40. Föredrar du havet eller en pool? Gillar båda. Beror ju på var man är. Men föredrar nästa sjö framför hav även om jag bor på västkusten…

41. Vad spenderar du helst pengar på? Inredning och kläder

42. Äger du dyra smycken? Nej det tror jag inte. Har ett fåtal ärvda guldsmycken men tror inte de är värda mkt.

43. Har du någon gång testat narkotika? Ja, men endast en gång i livet (dum & ung & som sagt bara provat)

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En kaka till téet

45. Vem är den roligaste människan du känner? hmm det vet jag inte, de jag skrattar mest åt  och med är iaf barnen

46. Välj ett ärr på din kropp? Självklart väljer jag det enda större ärr jag har. Det som båda mina barn kom ut ur på magen.

47. Vad har du för ringsignal? Ingen aning vad den heter. Väldigt ointresserad av allt vad mobiler, Iphone, Ipad & sådan heter

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten?
  Ett fåtal bäbiskläder hade min mamma sparat

49. Flirtar du mycket? Nej inte nu längre…i mitt gamla liv som partypingla så gjorde jag definitivt det😉

50. Vart togs din profilbild för din blogg? Har ingen profilbild

51. Kan du byta olja på bilen? Nej jag minns nog inte riktigt vart den skall fyllas på ngnstans

52. Har du fått fortkörningsböter? Nej. Kör oftast rätt lagligt.

53. Vilken var den senaste bok du läste? Män som hatar kvinnor

54. Läser du dagstidningen?
På nätet kollar jag GP & Aftonbladet lite dagligen & ofta tar jag en Metro om jag går förbi ett ställ

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Ja. Jag älskar tidningar. Prenumererar på Mama och Allt i Hemmet f.t

56. Dansar du i bilen?  Nej, hur skulle det gå till? Sjunger & rör mig lite till musiken gör jag ofta däremot…

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Lyssnar inte så mkt på radio men gör jag det blir det oftast Bandit Rock

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Kom ihåglista för allt som skall hända fram till jul

59. När var du i kyrkan senast?
I somras vid skolavslutningen

60. Vilka personer utmanar du?  Den som vill (men säg gärna till om du kopierar ”enkäten” så jag får läsa era svar)


3 svar to “60 frågor & svar om mig. Snodd ”enkät””

  1. Russin Says:

    hej hopp..
    kul att du gjorde listan med..🙂

    såg att din tös fått lika klänning som stina har.. jag älskar den, skulle nästan vilja ha en lika själv, hihi..

    KRAM

  2. Lena Says:

    Du är det att jag gör som dig snor din lista ;)? Hoppas du får en fin jul!

  3. T Says:

    jag snor listan! Kul att läsa dina svar!

Kommentera

