Dottern som julklapp, VINST :-) och pulkaåkning

I lördags kväll hade dotterns konståkningsförening, GKK, juluppvisning. De  i hennes grupp (nybörjare) skulle vara juklappar eller leksaker. De flesta var varken eller men iaf utklädda. Jag & M funderade lite och fick en idé & den blev bra🙂 Dumma jag glömde kameran hemma men en annan mamma där tog ett par foton, som iofs blev lite suddiga, som hon mailade mig, så snällt!

E som julklapp. Ungefär sötast i världen🙂

För övrigt har jag köpt sista julklapparna, klätt gran & julpyntat, varit på en fotbollsmatch som stora E hade igår (de vann med 4-1) och åkt pulka i 2 timmar igår. Jag vågar knappt åka pulka längre då jag ibland får väldigt ont i ryggen efter det men denna gången kunde jag inte motså, föret var perfekt🙂 , och jag klarade mig. Tur! Ingen ryggont!

Igår fick jag också ett mail om att jag vunnit de jättegulliga virkade bakelserna inne hos Linda som jag skrev om några inlägg ner här. Jag blev jätteglad för de är ju så fina. För mååånga år sedan kunde jag virka men har tyvärr glömt av hur man gör. Jag är otroligt sugen på att lära mig igen och skall nog ringa min väninna P som är bra på det & be om att få mig en liten privatlektion.

Nej nu är det dax att jobba här. Barnen kommer vara lediga 23/12-10/1. Själv har jag inga semseterdagar kvar men tar 5 föräldradagar och M är ledig alla mellandagarna så det är ok. Alltså blir det en hel del sammanhängande ledigheter för mig ändå. Jag jobbar ju dessutom hemifrån & det lär inte ringa så mycket så jag kan jobba även om barnen är lediga. Inga problem!

Ha en fin måndag.

 

3 svar to “Dottern som julklapp, VINST :-) och pulkaåkning”

  1. Lena Says:

    Villken fin julklapp ….. En bättre julklapp kan ni väl inte få i år🙂.

  2. Popprinsessan Says:

    Ja vilken fin julklapp och vilken bra idé! Synd at många inte e lngagerat sig..

    Lilljul är dagen innan julafton🙂

    Ett sådant änglaspel som du har har jag också! Fick det av min farmor då jag alltid tyckte att det var så kul som liten. Nu tycker jag nästan att det plingar på lite för bra.. Men det är kul att ha!

    Mysigt att jobba hemma nu när övriga familjen ska vara hemma. L är bara på dagis imorgon också, sedan ska vi mysa lite! Fast tiden går sååå fort!

    Kram!

  3. Kickan Says:

    Vilken söt julklapp hon blev !! Riktigt bra ide det där ju😉
    Jag har också haft tur denna vecka och vunnit ett bakset så det verkar vara vår turvecka ju.

Kommentera

