Nyklippt son, flyg-oro och frökenpresenter

M eller jag brukar klippa lilla E själva. Antingen har vi kört med trimmer och då har det blivit mycket kort (vi kallar det sommarfrisyren) eller så har han varit lite vildruffsig. Nu hade vi testat att ha det lite längre men det blev inget fint i slutänden. Nu fick han gå till frisören & få en riktig frisyr för första gången och det blev otroligt fint! Klassisk pojkfrisyr. Kort i nacken och lite längre uppepå/runtomkring liksom. Här får ni se ett par före & efter-bilder.

Två före-bilder

Nyvaknad E morgonen innan klippningen. Här syns tydligt att han klippt sin lugg lite själv för några veckor sedan. Kom hem från dagis med ett stort hack i luggen. BUSUNGE. (Obs! att jag kammat honom så fult som möjligt så såhär exakt har han inte gått omkring senaste månaderna…tack och lov…)

Efter-bilder

***

M jobbar upp i Luleå måndag-onsdag den här veckan. Han skall komma hem imorgon kväll. Jag kan inte låta bli att oroa mig för att hans plan skall bli inställt. Det är jus å mycket förseningar och inställda flighter just nu. I och för sig så är de alldeles säkert mycket vana och välförberedda på sådant här i norrland men lite orolig är jag ändå. På torsdag skall vi handla all julmat & äntligen gå till Liseberg och ha uppesittarkväll. Usch vad det skulle blir kaos om hans plan inte går…men man skall inte oroa sig i onödan…men det gör jag ändå…suck.

Min moster som bor i England skulle över till sin son, min kusin, i Los Angeles och fira jul/nyår. De skulle åkt idag men BA har ställt in deras flight. Hur kul är det då? Jag tycker så oerhört synd om dem :-(  (KRAM moster L om du läser detta!)

***

Jag och stora E har varit på dagiset nu i eftermiddags och haft julpyssel. Mycket trevligt och lilla E älskar när vi är där.  Till lilla E´s två fröknar/pedagoger köpte jag denna fina skål från Lagerhaus och fyllde med små granformade marshmallows. De blev jätteglada!

M har tränat stora E´s Flickor 02 fotbollslag denna terminen  och fick en väldigt fin blomma och chokladkartong i söndags. Står fint i julfönstret🙂

4 svar to “Nyklippt son, flyg-oro och frökenpresenter”

  1. Linda Says:

    Så fin han blev, Elliot har ju lite längre hår och jag brukar också klippa honom själv och tycker väl att det blir hyffsat. Sen går man till frisören emellanåt och inser att det ser för j*****t ut när man själv klippt och han blir en helt annan kille då frisören fått sätta saxen i honom hihi
    vilken fin blomma han fått, älskar vita blommor.
    Kram

  2. :*¨¨*:♥ Camilla ♥:*¨¨*: Says:

    *★ God Jul★* 。 • ˚ ˚ ˛ ˚ ˛ •
    •。★ *** ★ 。* 。
    ° 。 ° ˚* _Π_____*。*˚
    ˚ ˛ •˛•*/______/~\。˚ ˚ ˛
    ˚ ˛ •˛• | 田田|門| och Gott Nytt År. ♥ ♥
    Önskar Camilla från Kungsbacka

  3. Lolo Says:

    Så jättefin min pojvän blev hos frisören – tycker vi fortsätter med frisör…!
    Tack för din omtanke – inte är det kul att ändra såpass stora planer som att resa till sonen i LA och fira Jul och Nyår opch istället springa runt i Walton och leta julmat etc.! Men det går bra i alla fall – inte mycket att göra ngt åt!
    Jag har sagt att du INTE skall oroa dig för saker, som kanske inte händer!!! Klart att M. fixar hemresan! Julkram! Moster

  4. Popprinsessan Says:

    Vad fin han blev i sin nya frisyr!
    Hoppas nu att ni får en riktigt god jul!

    Kram!

Kommentera

