Hans julgran har två ben…

Vår son som är 5 år & 4 månader är ingen hejare på att rita. Intresset för det har varit lika med noll i stort sett. Nu har han senaste tiden börjat försöka i alla fall. Dottern ritade detaljerade prinsessor redan vid 3-4 års ålder och är fortfarande jätteduktig, och intresserad av, att rita. Hon är nog bättre än jag faktiskt.

Jag är nu glad att lilla E också börjat visa intresse då jag känt att man nog bör kunna rita en huvudfoting iaf i hans ålder (BVC tycker att man skall kunna det redan på 3-4 årskollen väl?). Hur som helst så ”chockade” han mig igår genom att visa fram sin Fischer Price rittavla och där hade han helt på egen hand ritat en gran med kulor & allt. Sedan ritade han en likadan på papper som han skall ge pappa M imorgon. Är den inte värdsgullig?! ♥

Bild från julavslutningen igår. E & 2 till spelar tvärflöjt.

Julfint

Nu på morgonen har M varit & handlat all julmat. Efter lunch skall vi till Liseberg och ikväll skall skinkan griljeras & annat förberedas för morgondagen OCH vi skall ha uppesittarkväll med Bingolotto. Det är den enda gången på året vi kollar på Bingo Lotto🙂

Ha en fin 23:e!!

3 svar to “Hans julgran har två ben…”

  1. Lolo Says:

    Lycka till med Bingolotto! NU och i alla framtid kan du väl lova mig att du inte oroar dig i förtid för allt ont som inte händer!! Till mitt mesta.. syskonbarn önskar jag i Julklapp – ALLT GOTT!
    Vem vet lilla E., My boyfriend – will surely becoma the new Picasso!!

    Julekram! Moster i London

  2. Linda Says:

    Vi spelar heller aldrig bingolotto annars men nu längtar jag faktiskt till i kväll, har köpt 2 lotter och förväntar mig givetvis storvinsten:)
    God jul till er!
    Kram

  3. Kickan Says:

    Ja min 5 åring är just densamma…är inte alls så mycket för att rita men väldigt aktiv på det motoriska. Min äldsta har alltid varit duktig på att rita och är väldigt detaljerad.
    Så olika barnen kan vara men det är ju det som är det härliga.
    Önskar dig och familjen en härlig jul !

Kommentera

