Samlat pluspoäng som mamma..

…ja det har jag gjort en del den här veckan🙂 Vi har varit och bowlat (då var M med också) sedan har jag varit iväg och åkt skridskor med barnen + kompis en dag, åkt pulka flera timmar en dag och så idag så var vi på Vattenpalatset i Lerum (M jobbar). Barnen har ledigt fram till 11/1 då skolan börjar igen så under deras långa lov har jag velat göra sådant de gillar & jag har alltså fått till alla 4 huvudönskemålen *stolt*

Det var ett tag sedan jag skrev men vår nyårsafton var i alla fall bra. Vi var hemma hos oss med 2 andra barnfamiljer. Jättetrevligt och god mat, som det brukar vara på nyår🙂 Igår var vi hemma hos några och åt ostfondue, det var också mycket gott och något jag inte ätit sedan 70-talet då jag har vaga minnen av att mamma och pappa serverade det ibland ur en brun fonduegryta med orange mönster…

.. lite tjusigare var det då på nyår här hemma🙂 Här är förrätten på G

Här är lilla E vid 23 tiden och sedan hans syster. Herregud vad hon höll igång…Inga problem med att vara vaken till 12-slaget där inte.  Lilla E försökte vi väcka kl 12 så han inte skulle missa raketerna men det gick absolut inte. Han sov som en sten. Han var lite besviken dagen efter men M hade sparat 2 raketer som han fick se då istället.

Ikväll blev det ingen avancerad middag utan potatismos och falukorv (en av barnens favoriträtter) och nu ser vi fram emot Let´s Dancepremiären. Har inte kollat så noga vilka som skall vara med men några vet jag och det brukar vara underhållande vem som än är med så det spelar mindre roll.

Året har annars börjat med att jag blivit kallad till en anställningsintervju och sedan skall jag luncha med en annan arbetsgivare så det får man nog också kalla en intervju. På det ena söker de någon som kan börja i slutet av februari och på det andra så lät det mer som att h*n ville träffa mig då det eventuellt händer saker inom en snar framtid i dennes företag och att de då kankse kommer behöva förstärkning. Då vill de i förhand ha träffat mig. Jag blev ju aldrig arbetslös vid lucia då varslet drogs tillbaks men så svajigt som de varit de senaste åren på företaget jag jobbar på (sedan 14 år tillbaks…) så vågar jag inte vara kvar. Frågan är bara om chefen släpper mig snabbt OM jag får ett annat jobb eller om han kommer insistera på 1-3 månaders uppsägningstid? Jag måste ju kunna svara på när jag kan börja så det blir nog till att ställa den obekväma frågan till honom på måndag vare sig jag vill eller inte.

Året börjar också med att jag bestämt mig för att försöka dra ner på födoämnen som det nedan (eller liknande). Har blivit på tok för mycket sådant senaste veckorna. Usch😦

Måste bara visa gulligt kort på mina barn. Lilla E har sovit över hos storasyster ett antal nätter nu på lovet🙂 Hon älskar att läsa för honom. De är så gulliga mot varandra för det mesta ♥

Ha en trevlig helg nu!

4 svar to “Samlat pluspoäng som mamma..”

  1. Kickan Says:

    Låter som ni haft det riktigt riktigt bra under nyår och framåt ! Härligt !
    Och det kan inte vara lätt att inte veta om man kommer att bli uppsagd eller inte. Alltid en oro.
    vad är det för jobb du sökt ? . Jag börjar på mitt nya på måndag och tjaa…vad ska jag säga ?? Som det känns nu så vete hundan….misstäänker att jag inte kommer att trivas då det verkar vara superstressigt och mycket mycket att hålla reda på. Kanske jag känner annorlunda om ett tag då jag kommit mer in i jobbet , vem vet ?
    Ha en mysig helg !

  2. Linda Says:

    Vilken härlig uppdatering, låter som ni haft ett toppenbra lov med massa roligheter.
    Så roligt med nya jobberbjudanden, håller mina tummar att det blir något av dem, jobbigt att vara på ett ställe och inte känna sig säker.
    Trevlig helg, Kram

  3. Popprinsessan Says:

    Hoppas att dina intervjuer är positiva och att allt löser sig till det bästa!

    Angående Kalles fiskgryta så är det en variant av det här receptet: http://www.matbiten.net/index.php?sub=show.php&recipe_no=586. Efter att ha gjort det några gånger så mäter jag inte upp något utan häller på lite som jag känner, och så gillar jag när det är ganska mycket sås🙂 Riktigt enkelt och gott!

    Kram!

  4. :*¨¨*:♥ Camilla ♥:*¨¨*: Says:

    Hej Vännen,

    nja, att rocka med ringen är nog inget jag skulle rekommendera om man har känningar i rygg då det är mycket rörelse i sidled.

    Allt bra med dig annars?

    Kramen

Kommentera

