Monopol, fina fynd & London

Vi köpte en modern variant av Monopol till stora E i julklapp. Med elektronisk bank. Man får 15 miljoner på sitt kort vid start & sedan sköts allt genom kortautomaten. F.ö så ser ni nedan här också de coola pjäserna som man går med. Skateboard, inlines, hamburgare, mobiltelefon, racerbil och flygplan. Spelplanen och regler & så är nästan som förr, men med lite nya gator/sevärdheter såsom tex Globen. Det blev en del spelande under lovet men en vanlig vardagskväll kickar man inte gärna igång ett spel då det är roligare om man spelar länge.

Igår köpte jag dessa keramikkronor att ha värmeljus i. Så himla fina!

Surfat runt en del på olika webbutiker också, man har väl inga kopiösa mängder pengar över i januari men nu är det inte så långt kvar till nya pengar🙂 Först två tips från Ellos

Superfin lampa som jag direkt hade köpt till sonens rum om han inte redan hade haft en fin lampa. Denna är rakt igenom Louise-stil då prickar är en favorit. Spciellt röd/vit eller svart/vit-prickigt!

Jag är även mycket förtjust i Anna O´s textilier och har två kuddar i soffan (ni ser bild på dottern & en av de kuddarna här nedan). Anna O har ett ganska högt pris men på Ellos finns nu något som ser ut som exakta kopior. De ser till och med ut att vara samma tyg men till halva priset av originalkuddarna. Finns som kuddfodral och överkast. Mycket bra budgetalternativ!

Blek som jag vet inte vad är jag och säkert fler med mig…kanske skulle jag få mer färg om jag klädde mig mer färgglatt? I alla fall så skulle man nog känna sig piggare av att se sig själv i denna underbara kofta från HM/LOGG. Tror jag måset köpa den.

Det är redan mitten av januari och jag är glad om tiden  går fort nu cirka två månader framöver så att våren får komma. Min moster i England talade glatt om att de hade 14 +grader igår. De som nyligen hade totalt snökaos har nu fått ”payback” genom vårväder. Jag vill också!!! *grön av avundsjuka är jag*

Appropå England. Jag bodde i London i nästan 3 år. När jag sedan flyttade hem så var jag ändå tillbaks dit ganska ofta. I höst är det otroliga 10 år sedan jag var där. Inte klokt. Jag var där i augusti 2001, det minns jag mycket väl då jag 3 dagar efter hemkomsten den gången insåg att jag var gravid. M och jag hade varit på puben X antal gånger och under normala omständigheter hade jag glatt druckit en hel del öl. Trots att jag inte ens anade att jag var gravid (kunde inte föreställa mig att det skulle gå på första försöket som det gjorde) så drack jag ovanligt lite. Min kropp måste helt klart talat om för mig att det inte var lämpligt att dricka alkohol genom att jag inte kände för öl trots att jag borde gjort det. Jag längtar verkligen tillbaks till London. I år måste det bli av. En weekendresa dit hoppas jag verkligen att vi kan få till!

NU dax att jobba och sedan är det helg. Hoppas ni får en fin sådan! Kanske kan jag snart avslölja en spännande nyhet men måste avvakta lite till innan jag gör det….

3 svar to “Monopol, fina fynd & London”

  1. Sofia Says:

    Hej Louise. Ang mina bifftomater…..Förstår hur du känner och jag kan verkligen tipsa dig om Linda matkasse. Det kommer att underlätta för dig och du får inspiration och variation i matlagningen. Dessutom är den nyttig. Kram Sofia

  2. Kickan Says:

    Väntar med spänning på din nyhet !

  3. Linda Says:

    Den lampan var riktigt fin, hade kunna tänka mig en sådan till Elliots rum som har rött. gillar också prickar, ska beställa hem vaxdukar till köket från stoff och stil nu tänkte jag i rosa och en i svart tänkte jag, fanns i jättemånga olika färger och vita prickar där.
    Kramar

Kommentera

