Mer inredning och semesterbilder

Hoppas ni inte tröttnar på mina inredningsinlägg, det är ett av mina stora intressen så de lär fortsätta komma då och då ”tyvärr” 😉

Detta snygga skoskåp köpte vi på Ikea, det står perfekt bakom badrumsdörren och precis innanför första hallen så man lätt kan ställa in skor från hallen (vi har liksom två hallar, en inre som är mer som ett rum med parkett och så, den yttre vid entrédörren är med marmorgolv, väldigt praktiskt). Har länge velat ha ett skoskåp då vi har så himla mycket skor i denna familjen! Speciellt mannen och stora E är halvgalna i skor. M har mängder med sneakers och stora E tycker aldrig att hon har tillräckligt med skor, tur att vi till henne ärver en del fina skor så vi inte behöver köpa så många 😉

blåbär

Här är två kuddfodral som jag köpte på Systrarna Grenes i Århus, de vita med broderade blommor i olika färger (50 DKK styck! som hittat). De kuddfodral vi har i soffan kändes så mörka & vintriga så detta gjorde soffan lite somrigare. Sedan är jag ”tvungen” att visa en vas som jag har haft i säkert 10 år och jag har alltid tyckt väldigt mycket om den. Nu så såg jag den i nya numret av tidningen Allt i hemmet! Den finns tydligen i handeln nu igen, bl.a i lite olika färger i affären Turquoise i Stockholm. Kul att även inredningssaker kommer igen ibland, precis som det är med kläder.

blåbär 001

Om drygt 3 veckor fyller lilla E fyra år. En av hans största önskningar är att få en skateboard (finns minivarianter för små barn)…tyvärr är det ju så att han är på tok för liten för det och inte är han en kille med superbra balans heller, så vi har inte tänkt ge honom en i år. Jag hittade då en bra grej på Blå Elefant som jag nu beställt, en balansbräda så han kan träna sin balans och så skall han få ett tidtagarur också för då kan han och stora E eller kompisar tävla om vem kan stå längst. Det hoppas vi blir en bra present! För övrigt så vill han ha fotbollsstrumpor, målvaktshandskar, Barcelona-tröja (han har snöat in på detta lag då hans kompis säger sig hålla på det…det skall börjas tidigt..), Spidermanryggsäck, Scoobi-Doo bil + figurer och ny modellera 🙂  Mycket fotbollsfixering just nu. Tror ni det finns så små fotbollsstrumpor, i storlek 24-25?

bräda

Kan inte förstå att han skall bli 4 år så snart!?! Senaste året har gått rekordsnabbt känns det som. Jag har alltså barn som är 7 år och 4 år snart. Riktigt stora ju, snart tonåringar om det skall fortsätta gå såhär fort 🙂

Nej nu skall jag sluta blogga för idag. Fick plötslig blogginspiration och det måste man ju utnyttja efter en tids bloggtorka! Avslutar med lite semesterbilder för den som är intresserad.

Först en smårolig skylt 🙂 Stora E tyckte det var kul att läsa på vår Danmarkskarta då det fanns så många roliga ortsnamn, favoriterna var Bajstrup, Stollig och en väg alldeles där vi bodde som hette Sönderballevej…

Vattkoppor & annat 287

Vattkoppor & annat 248

Ovan & nedan; bilder från Den Gamle By i Århus. Kanske känner ni igen torget nedan från Bröderna Lejonhjärta då de stod en del just där i den fimen (en av stora E´s favoritfilmer)

Vattkoppor & annat 250

Lilla E var lite rädd för denna figur, det syns nästan på honom, gullet ♥

Vattkoppor & annat 254

Här nedan drar stora E fram en eka med sin far och lillebror i 🙂

Vattkoppor & annat 262

En av de tre fotbollsstadium som M tvingade oss att åka och titta på. En lite underlig hobby han har. jag har ofrivilligt fått se mååånga stadium i olika länder och städer..

Vattkoppor & annat 282

På väg hem på färjans soldäck i underbar kvällssol

Vattkoppor & annat 292

♥ Finaste männen i hela min värld ♥

Vattkoppor & annat 298

2 svar to “Mer inredning och semesterbilder”

  1. undermolnen Says:

    Fina bilder som vanligt=) Jag har inget emot att se fler bilder på inredning, det är så kul att se hur andra människor har det hemma och få inspiration till sin egen sunk-lya;)
    Lilla E och min lilla M fyller väl år typ samma dag? 15-e blir M fyra år.
    Vet inte om du kan hitta fotbollsstrumpor på ngn supporterhop?
    Kram

  2. jezza Says:

    Hej gumman!!

    Ville kika in och säga hej.Har varit utan ett ordentligt fungerande internet i flera veckor och inte kunnat läsa och kommentera som jag velat, men nu hoppas jag det blir mer ”ordning” 😉

    Och du, det är ju jätte kul med inredningsinlägg!!!

    Hoppas du mår bra!!

    Stor kram!
    //Jessica

Lämna en kommentar